Ето защо бизнесът ви се нуждае от мобилно приложение

През 2017 година неизвестната за никого компания Rovio бива оценена за няколко милиарда само две години след дебюта си на мобилния пазар. Огромният успех и съпътстващия го шок от подобни приходи за буквално отрицателно време поставят компаниите в сектора на мобилни устройства и мобилен софтуер нащрек. В търсене на отговора за причините, довели до този пробив, конкурентите осъзнават, че няма нищо нелогично или странно в бързо забогателите собственици на Rovio.

Как Rovio се превърнаха за няколко месеца в милиардери? Отговорът, всъщност, е много прост. Компанията просто се насочи към правилния сегмент от дигиталния бизнес днес – мобилните приложения и по-конкретно тя създава игра от типа на Angry Birds. Истината е, че подобни приходи са постижими не само за Rovio. Те не са били белязани с някакъв кой знае какъв късмет, просто са знаели къде да ударят…

Това, което се опитваме да ви кажем, е не да смените генерално посоката на своя бизнес, като захвърлите основната си дейност и я замените с игри за мобилни приложения. Казваме ви само че мобилното приложение е нещо като нетитулуван крал в дигиталната сфера днес и аудиторията ви лично ще се съгласи с това. Статистиката сочи, че над 70% от интернет трафика днес е мобилен. Друг важен факт е, че за изминалата 2018 година над 90% от мобилния трафик е бил изразходван в използването на мобилни приложения.

Накратко: тук сме, за да ви докажем, че бизнесът ви не просто ще утвърди позициите си на пазара или ще започне да ви носи приходи, ако имате мобилно приложение. Бизнесът ви има нужда от мобилно приложение. Ето защо:

Наличието на мобилно приложение е допълнителна стойност за потребителя.

Идеята за допълнителна стойност, която да дадем на аудиторията си, е в основата на новата маркетингова концепция на 21 век. Според същата, потребителите са станали не само по-умни и информирани, но и по-взискателни. От друга страна, те все по-осезаемо вървят към презадоволяване и липса на екстра във вашия бизнес, която екстра е налична при ваш конкурент, буквално ще ви изхвърли от съзнанието на лоялния ви клиент.

Мобилното приложение е същевременно начин да улесните живота на своята аудитория

По начало, използването на мобилното приложение както за забавление, така и за работа, намалява изискваното време, количеството изразходван мобилен трафик и дори усилия по сравнение с извършването на същата дейност но през мобилен бразуер. Когато клиентите виждат, че за тях се грижат и че на тях постоянно им се предоставят подобрения и ъпдейти на дадена услуга, те неименуемо покачват кредита си на доверие към дадена компания.

Мобилното приложение в помощ на позиционирането на вашия бранд

Ако тепърва ще работите на ниво „brand awereness”, тоест брандът ви е непознат, мобилното приложение е допълнителен канал, през който да се промотирате. В същото време, ако вие вече сте изградили имиджа си на пазара, с предлагането на мобилно приложение можете да очаквате единствено покачване на този имидж (ако разбира се, мобилният ви продукт е на изискваното ниво и качество).

Мобилното приложение е допълнителен начин да поддържате връзка с клиентите си

Да се върнем към новата маркетингова концепция в дигиталната сфера на 21 век. Както вероятно вече знаете, тя е про-ориентирана към потребителя. А основното конкурентно предимство на дадена компания обикновено е висококачественото обслужване на клиентите и поддържането на лоялни и стабилни отношения със същите. Мобилното приложение е отличен начин да се разпишете и в тези задължителни графи от общия план на успешна маркетингова стратегия за вашия бизнес. В чисто административен план обаче аповете ще ви отворят още един „прозорец“ за оперативна комуникация с клиентите като сервизно обслужване, оставяне на фийдбек за вашите услуги, събиране на потребителски мнения, които да ползвате за бъдещите си стратегии и дори стандартно приемане на поръчка.

В тази връзка, мобилната апликация би могла да намали и част от разходите ви

Освен при осъществяването на стандартни транзакционни дейности, свързани с бизнеса си, мобилното приложение дори би могло да намали разходите за вътрешната организация на вашата компания. С мобилно приложение можете да провеждате обучения на новите си служители, а едновременно с това да контролирате начина им на работа. Същевременно, ако апът е насочен директно към потребителите, той може да ви спести средства, като ви покаже проблеми в бизнеса ви, които досега не сте могли да засечете.

Как да получите веднага приходи от мобилно приложение?

Ако сте сигурни в своята конкурентоспособност и вече имате стабилна мрежа от лоялни клиенти, можете да пуснете мобилно приложение, свързано с вашите услуги. То ще ви донесе веднага приходи, ако направите мобилното приложение платено. Внимавайте с тази стъпка обаче. Трябва да имате гаранция, че няма да постигнете обратния ефект и аудиторията ви по-скоро да остане разочарована от наличието на платен мобиле ап, отколкото очарована, че изобщо сте пуснали такъв. Обикновено, мобилните приложения намират логично основание да са платени само ако са ориентирани към B2B сектора.

Аксиомата „по-висока потребителска удовлетвореност, по-високи приходи“

Макар и да няма формула, която да покаже в процентно измерение това покачване на приходите, тя е винаги приложима. Сигурно и вие сте забелязвали, че когато болшинството от клиентите ви са доволни, и доходите от дейността ви са повече. Ако предоставите на своята аудитория мобилно приложение в период след застой или след затишие, последвало голямо покачване на вашите приходи и пазарен дял, клиентската удовлетвореност няма как да не се повиши. Бъдете убедени в това!

Замислете се логично – дори да сте силни играчи в бизнеса, самите вие също сте потребители. Задайте си въпроса колко често, по какви причини и с какво мотивация използвате мобилни приложения? Разбира се, че вашият собствен бизнес също има нужда да бъде придружен от качествен ап. Инвестицията и усилията си заслужават и финансовият ви отчет за тримесечието след дебюта на приложението ще се превърне в безспорно доказателство!

Вашият коментар